"Om SL(sj) hade skött tågtrafiken i nazityskland hade förintelsen aldrig ägt rum" - tas med en nypa salt

En sak jag glömt att ta upp idag är hur sjukt totalt katastrofalt sl är (stockholms lokaltrafik - komunaltrafik). När det blir dåligt väder så kan man ju absolut inte ta sig fram. Läste till och med i Metro att Sthlm har europas näst sämsta komunaltrafik när det gäller att komma i tid till stationerna och massa annat.



I morse var för det första min pendel 10 minuter sen (vilket man tar för givet -.-)... När tåget kommer framså blir det totalt proppfullt för folk har fått vänta plus att de två första vagnarna var ur funktion (gammalt tåg = många små vagnar). Tåget rullar vidare mot Stuvsta och vi passagerare står så nära varandra att vi skulle kunna ha pussats utan att göra en rörelse...
Väl i Stuvsta så går det inte att öppna dörrarna på det där usla tåget. Så vi står inne på station i ca 35 minuter, i trängseln, och dörrarna går inte att öppna(?) Till slut öppnas dom och hon som körde berättade att det var avstigning för samtliga då tåget var ur funktion..... Då fick vi alltså stå där ute i kylan på perrongen och vänta på nästa tåg. Det tåget stod ca 50 meter från perrongen, helt still!
Efter ca en kvart (då hade tåget tydligen stått där i mer än 40 min - detta vet jag för min kompis var på det tåget så jag hittar inte på) kör tåget in och lyckas (mot alla odds???) köra vidare.

Underbart SL, verkligen -.-


Kommentarer
Postat av: n.

min kompis missade våra lektioner idag för hennes tåg var inställda. och dom var inställda från klockan 8 på morgonen till efter halv 1. Helt sinnes.

2010-02-19 @ 23:19:40
URL: http://rydellnicole.blogg.se/
Postat av: Alex

SL är hemska. Året runt. Jag är bara förvånad över att alla är så förvånade över hur hemska dem är.



Kollektivtraffiken är kass för att SL lägger miljoner och åter miljoner på nya spärrar och anti-plankningspropaganda (samtidigt som statistik visar att plankningen ökar i Stockholm) istället för att lägga pengar på bättre förbindelser och mer personal. Skulle SL sänka priserna och slopa svindyra spärrar (som ständigt behöver repareras) skulle människor inte planka i lika hög grad.

2010-02-26 @ 12:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0