sången

En helt vanlig hemmakväll sådär. Har bara suttit och sett massa klipp på tv4 play och mtv.se hela kvällen. Jätteskönt. Relax. Den här veckan har varit alldeles för jobbig. Har bestämt mig för att nästa ska bli bättre. Ska ju till och med till Emanuel i Gävle nästa helg. Längtar helt galet mycket! 
Det jag egentligen ville skriva i det här inlägget var att när jag som alltid sitter och sjunger här vid datorn så slår det mig hur mycket jag verkligen älskar det. Att sjunga. Ni förstår, jag brukar leta upp några random låtar, kollar upp texterna och bara sjunger.
Jag är så lycklig som har min sångröst. Den förtjänar jag väl efter att jag hållit på med musik sen jag varit 6? Ja det tror jag allt! Alltså har jag hållit på med det här i över 11 år. Det är vad jag kallar hobby!
Det är ju ofta så, när man träffar nya människor och dom frågar vad man pluggar och sysslar med. När jag då säger att jag sjunger så är det ungefär i 85% av de fallen som jag får höra "åååh, min dröm är att kunna sjunga!" eller dylikt. Självklart blir man ju liksom lite smickrad eller vad ni nu vill kalla det på en gång. För ja, jag kan ju verkligen sjunga och det finns människor som drömmer om det. För mig är det verklighet.
Tack mamma och pappa för att ni satte mig i kör när jag var liten. Tack pappa för att du alltid pushat mig att gå ett steg till. Tack Ebba, ja tack mig själv, för att jag inte slutar. För att jag vet vad jag vill och att jag kommer att lyckas.
Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0