killars fel att tjejer är utseendefixerade? don't think so

Jag läste nyss en text om att det är killars fel att tjejer bryr sig så mycket om sina utseenden. Att det är deras fel att vi kallas för horor, slampor, äckel, tjock, ful osv osv. Jag håller inte alls med. Varför ska det vara deras fel att vi bryr oss om våra utseenden? Det stod att en tjej får tanken att börja banta om en kille sagt "du ser tjock ut på den där bilden, haha jag skoja" Jag tycker att man väljer själv hur man ska se på saken. Vi tjejer (och faktiskt alla killar också) väljer ju själva om vi vill vara så pass utseendefixerade att vi vill börja banta pga en sån där kommentar. Det handlar mycket om att se sig själv från ett par bättre ögon. Inte vara så självkritisk. Varför ska det vara killars fel att tjejer SKÄR sig? Det stod nämligen som så i texten att killar kränker tjejer så mkt att vissa till och med skär sig. Det här nekar jag inte, men jag tror att det som stod i texten borde tas med en smula salt.

Jag tycker att alla tjejer som är såhär utseendefixerade borde ställa om i sina hjärnor lite. Ni är snygga även fast ni inte har smink på er. Bara för att en kille säger till er att ni ser tjock ut på en bild och sedan säger att han skämtar så betyder inte det att han menar det. Killen i fråga har antagligen själv ganska dålig självkänsla och är osäker i sig själv för annars så säger man inte sådant till andra. Och vad ni än gör, börja inte skära er för att en kille tycker att du är tjock, beter dig som en slampa, är äcklig eller liknande. Se er själva från ett par bra ögon, ett par ögon som inte kritiserar andra. Ett par ögon som ser det fina hos folk. Jag lovar att ni kommer tycka mer om er själva efter det!

Det här var allt jag hade att säga för tillfället
nu ska jag sova. God natt!

p.s: Ni får gärna tycka till och argumentera. jag älskar diskussioner! d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0